Längtar bort


Usch nu är varje dag så grå så grå. Jag tycker att det är svårjobbat. Är så trött på att dra på mig min varma vinterjacka och de trötta svarta vinterstövlarna som verkligen, verkligen har sett bättre dagar. Tänk att få se ett par tussilagos i ett dike, eller några snödroppar tränga igenom snötäcket. Känner för att åka till landet och stöka runt i gummistövlar på tomten samtidigt som man ser fler och fler vårtecken. Vill ha kvittrande vårfåglar, dripp dropp från taket och solsken som värmer i ansiktet.

Och så vill jag ha helg nu på studs. Går det att ordna?


Kommentarer
Postat av: Marie

Lil sis, det är faktiskt ljusare redan nu på em! Gud kanske läste din blogg :-)

Häng hos Mellanbabs imorg kväll o träffa originalbarbro & co på lörd. Kan vi kanske ge dig lite solsken?

Puss

2009-03-05 @ 14:16:43
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: Sylvia

Ja helg nu!!! Solen lyser men ack så tungt det är ändå. Jag var i dalarna i helgen som gick, det var mycket snö men ändå härlig sol och dropp från taket! Vi ska försöka oss på en fika i parken nu på fikarasten...får se hur det går. Jag frös när jag var ute på lunchen, trots sol.

2009-03-05 @ 15:03:27
Postat av: Julie

Jag ser också vårtecken! Och helgen känns väldigt nära nu. HEEELG! Ska äntligen vara ledig lör+sön efter 8-dagarspass. YAY! Ses? Puss!

2009-03-05 @ 16:12:27
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: LillBarbro

Åh vad pepp det blev här med ens med alla fina vänner som skriver! Ja solen kom på stört när jag skrivit klart så det är bara att tacka å ta emot. Frestande att ses med Barbrosarna, men jag e lite halvbokad så vi får se hur d går... en frulle i morrn skulle jag däremot gärna köra!



Och Julie, visst ses i helgen, det borde vi kunna få till.



Och Syllibyll, härligt med Dalarna! Jag vill också! Kanske kan vi pricka in samtidigt snart??



Puss på er alla

2009-03-05 @ 16:42:31
Postat av: Sylvia

Gärna! Det var mys!

2009-03-05 @ 22:10:12
Postat av: S

Nu är det bara 3 timmar till helg!

2009-03-06 @ 15:36:07
Postat av: LillBarbro

Pure heaven!

2009-03-06 @ 16:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0