Hos Emma


Gjorde ju ett nattinlägg där jag redan skrivit mig varm om kärleken till mina fina vänner. Och jag har flera gånger skrivit om hur underbart fint det är hemma hos Emma och hennes familj. Det är därför med fasa jag idag får tillkännage att jag igår förstörde en av de fina möblerna i denna perfekta bostad. Huga.

Det var den vackra gungstolen som Emma och LK med möda slipat fin och målat om. Jag satte mig sakta och försiktigt. Med orden "Det är lite läskigt att luta sig bak" gjorde jag just det sagda, väldigt lugnt och försiktigt. Försökte lita på vetskapen att medarna stannar och gungar tillbaka, hur otroligt det än känns. Det gjorde dom inte. Jag brakade i slow motion igenom med ett dunderbrak. Och efter det såg den fina gungstolen ut så här:



Förlåt Emma, Saga och LK! Allt jag kan säga till mitt försvar är att jag verkligen gungade med försiktighet. Jag skäms dock oerhört. Om ni vill laga stolen så står jag för kostnaden. Nu: Aldrig mer gungstol för min del.

Kommentarer
Postat av: Lilla Räven

Jag känner mig lite medskyldig. Orden som satte igång kedjereaktionen var mina: "Å, den där gungstolen är så fin, jag vill också ha en sån!".

2009-03-15 @ 21:21:17
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Sylvia

Å nej, jag vill inte garva... Det måste ju varit en spricka i den, bara otur att det var just du som satte dig!

2009-03-16 @ 16:23:14
Postat av: Anonym

TUR TUR att du inte fick spetten i ryggen . Det tänkte inte jag på på kvällen



PUSS fina

2009-03-18 @ 14:24:48
Postat av: Emma

oj min kommentar fastnade inte.

TUR att du inte spetsades. Pinnarna måste varit torra som fnöske.

Det var så sjukt fall med benen i vädret.

2009-03-18 @ 14:28:09
Postat av: LillBarbro

Ja det hade ju varit illa. Men nog skämtade vi om hur jag skulle gå med en sån där brutit-nacken-ställning resten av livet? Landade förvånansvärt mjukt och försiktigt med tanke på ljudet på kraschen och kvarlevorna av stolen.

2009-03-18 @ 17:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0