Hej Konsument!


Jag är en nörd när det kommer till att fylla i tester och Mina Vänner Böcker. Så när jag såg att Idas konumentblogg gjorde DN På Stans "Hej Konsument" så började det genast klia i fingrarna på mig att göra samma sak. Och jag gissar att ni brinner av iver att läsa om var man går min favoritpromenad så håll till godo:

Bästa promenad: Tyrestaskogen, sjön runt.
Favoritgata: Stora Gungans väg i Enskede är himla trevlig.
Favoritdrink: Drinkar innehållandes äpple, kanel och lite råsocker brukar få MVG av mig.
Favoritförort: Gamla Enskede. Såklart.
Fikar gärna på: På Waynes Götgatan för de fina fönstrenas och sällskapets skull. Vurma för de godaste mackornas skull.
Bästa lunchställe: Letar ännu
Bästa kaffet: Lilla caféet på Skånegatan, mittemot Stadsmissionen har supergott
Bästa konsertlokalen: Cirkus
Bästa baren: Le Bar, bakfickan till Le Rouge är hemtrevlig, vacker och lite lagom porrig.
Senaste Stockholmsupptäckt: Att jag är för gammal för att gå in på Viper Room. Men det e ok.
Senast sedda utställning: En liten runda med A i det där galleristråket vid St Erikssplan i december var det sista jag spg. Men vad hette konstnärerna. Got no clue.
En bra gå-bort-present: Något hembakat
Favoritlyxartikel: Ansiktsmasken Skönhetsterapeuten Bea smetar på mig efter att hon gett mitt fejs en omgång.
Läser just nu: Den Store Blondino av Sture Dahlström
Läser helst: På bryggan på landet
Favoritråvara: Potatis
Favoritfärg: Ett gult tussilagodike skulle göra mig glad nu
Favoritskor: Mina nya kilklacksstövletter med gladiatorsnörning
Modeförebild: Har ingen men lyssnar alltid på Igna
Mest överskattade affär: Lidl - luktar illa och är det evrkligen så billigt? Osten var skitdyr igår. Mitt hem
Det dyraste jag köpt: Mitt hem
Favoritprodukt på Systemet: Rioja
Favoritprodukt på Apoteket: Ipren
Bästa fyllekäket: Hamburgare, pommes och dipsås
Lyssnar på: Cookies n´ beans
Bästa förfestmusiken: Gamla blandskivor från Micke
Senast gnolade: Get on the bus med Destiny´s Child. Bra städskiva.
Senaste köpta skivan/låten: För mig gäller numera endast Spotify
Mitt sämsta köp någonsin: Årskortet på Sports club 1998. Priset blev i slutändan 3000:- per gång.
Dansar helst till: Rumpskakarmusik
Senaste impulsköp: Jeansshorts till sommaren
Senaste fyndet: Jeansoverallen på halva priset
Senaste second hand-fyndet: Blommig långklänning på Beyond Retro. Men så värst fyndigt e det ju inte där.
Fulaste klädfärg: På mig är det snorgrönt senap och plommon
I dvdspelaren/datorn: Californiacation och Riket
Användbar pryl: Salladsslungan som svischar bort vattnet från den sköljda salladen
Mode jag aldrig vill se igen: Lugg i mittbena med mycket gelé i som kilalrna i högstadiet hade
Värsta huvudbonaden: Spexarmössa med två tofsar i filttyg. Korsning mellan Joker och Gudrun Sjödén. Usch.
Bästa huvudbonaden: Min pälsmössa. Vi är vänner nu.
Favoritaccessoar: Mitt namn-halsband och min namn-ängel är med i vått och torrt
Bil/transportmedel: En grå japansk sak som sett bätte dagar men som är väldigt skön att ha ibland
Hejar på/håller på: Våren
Så får jag tiden att gå i kollektivfabriken: Rensar i mobilen och ringer mamma

Kommentarer
Postat av: Fittanfes

Hej Konsument:))

Dagens fråga?

MELODI- eller SNUSK-festival?

2009-03-17 @ 14:58:26
URL: http://fittanfes.com
Postat av: Marie

Roligt att läsa om alla dina favvisar. Fiket på Skånegatan heter förresten Skåningen... Och har bäst kaffe.

2009-03-17 @ 19:04:16
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: Sylvia

Kul! Jag bläddrar alltid fram till det inslaget i dn på stan, önskar jag hade en blogg så jag också fick skriva en lista!

Kan flika in att du skulle kunna skriva Le bar Rouge som bästa lunchställe också, det är väldigt gott! Men det kanske ska ligga närmare jobbet?

2009-03-18 @ 15:29:03
Postat av: Anonym

Vad lyxigt Sylvia med lunch där! Kanske ska vi köra det n¨ån gång du och jag? Kan vara värt att ta ett par timmar ledigt och köra vardagslyx.

2009-03-18 @ 17:39:01
Postat av: Anonym

Gärna! Vi har gått ditt några på jobbet, absolut värt det! Det är så härligt med all sammet och mustiga röda grejer.

2009-03-18 @ 19:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0