Grinigt läge


Usch nu är det inte kul här. Dålig dag på jobbet. Säljer inte ett jota. Redan på förmiddagen var det segt och när snöstormen kom och bjöd på spetsiga snöflingor i snabb takt på tvären var liksom måttet råkat. Men som grädde på moset åkte en rullstolsbunden dam förbi och la en spya precis utanför ingången alldeles nyss. (Ja det är synd om henne MEN det är SYND om mig också!)

Systerbutiken har sålt för min summa x 4 och min chef undrar varför samtidigt som han visar upp en bild i sin mobil på 2 piffiga tjejer i likadana kläder som glatt kollar in i kameran och omfamnar varandra - tjejerna från andra butiken. Själv står jag här i ylletröja och halsduk för att det är så rasande kallt. Och jag känner mig inte alls som en tråkkärring i jämförelse. Inte då.

Som ni hör så är det dags för mig att stämpla ut för dagen. Det är inte långt kvar nu och när timmen är slagen så ska jag unna mig en vända till Gina Tricot och Monki. Måhända är det lite glatt därinne. Sedan ska jag möta upp A och då kommer mitt humör att vända, det vågar jag faktiskt lova. Sedan ska batterierna laddas om över helgen för nya tag på måndag. Då har jag nog glömt allt vad elände och kyla heter tror jag.

Ibland måste man få sjunga ut.
Trevlig helg på er allihop.
Kärlek från the L to the arbro

Kommentarer
Postat av: Kollegan

Åh gumman, det kändes så emligt att lämna dig i dag.

O så en spya på det sen, va e de frågan om?

Hoppas på att du hittar nåt härligt litet plagg att trösta dig med på din shopping runda.

Kram fina

2009-03-27 @ 17:35:17
Postat av: Sylvia

Ja puss och kram till dig! Köp en blomma till dig själv vet ja.

2009-03-28 @ 17:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0