Drama på SATS


Det är sällan det händer nåt utöver det vanliga när jag är och tränar. Lugnt och skönt är det en vardagmorgon på SATS. Längst bak bland motionsmaskinerna står latin-tjejen och svettas enträgigt på. Vid ett löp-band står en kvinna i 50-års åldern och får instruktioner av en personlig tränare. I mitten står jag på min trampmaskin och blir mer och mer cerise i ansiktet. En ganska så harmonisk och skön tillvaro.

Men idag fick vi alla hjärtat i halsgropen för en stund. Jag var precis klar med mitt pass och på väg ner mot omklädningsrummet då alla portar i byggnaden automatiskt slogs igen med en duns. Pang. Och sedan i högtalarna en lugn inspelad röst om och om igen: Vi undersöker en brandlarmsrapport, invänta nytt meddelande!

Ingenstans kände jag någon brandlukt. Men det kändes ändå lite kymigt att fortsätta ner i källaren genom alla de stängda portarna. Speciellt som det kikade fram en ur personalen bakom en av portarna som frågade mig om det brann någonstans. Jag irrade lite oroligt omkring en stund, kollade om det brann på solarieavdelningen. Fluktande in i repan efter eventuell panik. Men nej. Snart byttes brandlarmet ut mot den gamla vanliga Vivaldi-biten igen och jag vågade mig in i duschen. Men det visade sig vara iskallt i duscharna. Värmen avstängd en halvtimme efter brandlarmet. Jag och den 50-åriga kvinnan suckade uppgivet till varandra. Efter en upphettning i bastun körde jag en rask kalldusch.

Kul när det händer nåt....






Kommentarer
Postat av: Sylvia

hehe, det snubbigaste är nästan att Vivaldi sätts igång igen utan kommentar! Känns som en falsk undanmanöver, att man ska lugnas ner fast det är något i görningen. Tur att bastun var igång!

2009-03-03 @ 16:29:58
Postat av: Anonym

Haha! Komisk historia, men ännu roligare (tycker jag...) var att jag gissade att Sylla skulle lagt nån rolig kommentar. Och det hade hon ju! :-)

2009-03-03 @ 20:31:28
Postat av: LillBarbro

LILLBARBRO (ifall namnet ramlar bort i mac)



Ja Sylla är att lita på. Även du Lillräven (?). Jag kan tillägga att då jag satt själv i bastun slogs jag av tanken på att det faktiskt kunde brinna någonstans. En tanke som fick mig att lämna. På momangen.

2009-03-03 @ 20:51:30
Postat av: Lilla Räven

Nej, det var inte jag! Däremot hade jag kommenterat jättelångt på syrianbröllopet, för när jag vaknade i morse så var en av mina första tankar "hur orkade de dansa hela kvällen i klackarna?!" och jag orkar inte gå in på hur den tankekedjan började... Men undrar vem som skrivit då? Kanske Mellanbarbro?

2009-03-04 @ 10:14:46
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Lilla Räven

OBS. Verkar alltså som att min kommentar på syrianbröllopet försvann. GRR.

2009-03-04 @ 10:15:25
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Julie

Eller skojar bara. Ser att den visst sparats!

2009-03-04 @ 17:59:59
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0