Tillbaks till stan


Mors galosch

Jag har varit på semester. Gudars så härligt. Det har varit en så skön vecka. Lite kortfattat var det här lite av vad veckan på Cypern innehöll:



Vackra blommande träd. Jasminträdet som A:s föräldrar hade till ingånget av sitt hus blev min favorit. Så skirt och fint och med ljuvligt doftande jasminblommor.



Citronträden var också imponerande. Det är från dessa A:s mamma gör Lemon Curd som inmundigades tillsammans med halloumi på rostat bröd vid frukosten. Pure heaven!



Farfar var pigg på att lira kort. Jag blev också hooked på spelet vi spelade. Så hänger ni med mig i sommar så vet ni vad vi gör.



Det är ingen lek att lira kort med Farfar om ni trodde det.



Mycket god mat åt vi. Här är vi på en restarang med trubadursångare och spontandans. Och en massa massa meze. Matkoma!



Vi hängde på stranden en hel del. Och stränderna vi besökte var i stort sätt folktomma. Jag som är van vid playor somliknar stekpannor med en massa trängandes bacon i var positivt överraskad. Men vattnet var lite kallare än väntat. Tur att man inte e kruka...










Här är utsikten från vår balkong i Pissouri. Och jag skulle mer än gärna vakna en vecka till med den.


Kommentarer
Postat av: Ana

Shit va lika Alexander och Farfar är!!!

2009-07-08 @ 14:00:27
Postat av: Marie

Åh, jag blir alldeles till mig när jag ser dina bilder. Verkar så hääärligt. Vill oxå! Kanske inte spela kort m farfar, men maten, blommorna, utsikten, lemon curden.. Ja, allt!

Mysigt här i Linghed också, men skulle gärna byta ut "dripp dropp" mot ett skönt dopp.. :-)

MISS U!

2009-07-08 @ 16:38:43
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: LillBarbro

Ana - Ja likheter kan man se minsann, längden skiljer dock kopiöst



Marie - vad high tech med inernet i Lingan! Och skoj! Är du rädd att jag ska komma upp med kortleken nu? Jag längtar efter er i och Lingan, vi kommer nog dit till helgen!



Kram

2009-07-08 @ 17:39:27
Postat av: joa

Välkommen tillbaka Lil B! Allt ser fullkomligt magiskt ut! Det blir väl förmodligen ingen semester för oss igår... tråkigt, Farfar har tagit min plats. Har ru hört Mange Schmidts nya? Ratatas Jackie är samplad... Kunde ha vart vår låt..

2009-07-08 @ 20:05:24
URL: http://joaheimer.blogspot.com
Postat av: Emma

Ja men det är otroligt likt, vad söta : )

Vackert! konstigt att man väljer att bo i ett land där det i juli är för blött för att klippa gräset. Vad är grejjen ?



2009-07-09 @ 09:15:00
Postat av: LillBarbro

Joa - Jag har hört den och jag gillar vad jag hör. Men så har man ju älskat Ratatas version så mkt att det inte går att konkurrera ut iofs. Det kanske inte blir en segling för oss denna sommar men nog ska vi väl kunna sammanstråla i bubbelbadet i Länna åtminstånde??



Emma - Håll ut, vi klarar det tillsammans. Hur som helst det blir nog bra. På VÅRA semesterveckor ;)

2009-07-09 @ 12:52:48
Postat av: Sylvia

Underbart!

2009-07-20 @ 13:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0