Rensning





Jag är inne i en fas i min flyttrensning då det känns som att hur mycket jag än rensar och packar så resulterar det bara i ett ännu kaosigare hem. Har jag så här mycket grejer?? Jag mår inte bra av det.

Så här: Jag har bäddat för mig i soffan. Mitt på golvet står en gammal sängbotten som vi släpat upp från förrådet och som får agera säng till A (även fast han nog helst sover hemma hos sig dessa dagar). På den sängen har jag lagt en hög med grejer som ska flytta med mig till honom. En hög som bara växer.

Grejerna som ska till Judits eller soptipp är också så pass många att de upptar alldeles för många kvadratmeter. Lägg där till smågrejer och flyttlådor över huvudtaget som ligger och skräpar här och där och som bildar små krokiga stigar genom hela lägenheten att ta sig fram på. Jag längtar så tills helgen är över, allt är sorterat och grejerna är körda till den station de nu ska vara på. DÅ börjar semestern på allvar.

På bilden: De skor som ikväll klarat sig igenom min dundergallring. Tror ungefär hälften möter ett annat öde nu. Är detta Feng Hui- rensning, Kollegan?



Kommentarer
Postat av: Joa

Håll i hatten Lil B, jag har hittat en hemsida och mailat kvinnan om recept! Håll tummarna! http://www.motherbearsweden.com/

Verkar som man behöver hennes speciella muffinsmix. Kan absolut vara värt att beställa.

Ingen kan säga att jag inte följer upp mina muffinsspår iallafall...

2009-07-22 @ 06:18:18
Postat av: Kollegan

Jorå, det verkar vara en riktig Feng Shui-rensning det där du håller på med.Om du ska dra det lika långt som jag gjorde så vill jag bara höja ett varningens finger för eldning inomhus, av fotografier och dagböcker blir det lixom mer rök än vad man kan ana och brandvarnaren kan få jobba hårt.Vi ses på Lördag i sann Feng Shui-anda, ut med det gamla...

2009-07-22 @ 09:21:32
Postat av: Sylvia

Skönt att rensa! men jag blir lite nervös...minns fortfarande den stora sorgen när du slängde din bilbana. jag kanske måste komma förbi och kolla vad du ska slänga...:-l (vi har ju en stor vind)

2009-07-22 @ 12:35:27
Postat av: LillBarbro

Joa - Du e fenomenal. Du tar dig an minsann! Tack för det. Spännande fortsättning följer...



Sylvia - Ja nu ryker det grejer. Lämnade tre stora kassar till Myrorna imorse så det kanske inte finns så mkt att ta nu. Menåh jag minns också bilbanan. Minns att jag sa att du fick den men du hade inte plats. Och ville ej att jag skulle slänga. Dilemma!



Kollegan - Nu har jag lärt mig stava till Feng Shui också, hehe, tack snälla att du hjälper mig.

2009-07-22 @ 12:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0