Löjligt nöjd med mitt hyrda förråd på Shurgard


Jag är så nördig ibland. Idag är jag en supernörd. Går runt och kuttrar och spinner nöjt. Mår finemang och är tillfreds. Varför? Jo för att jag skaffat mig ett förråd hos Shurgard där mina grejer ska få flytta in i två månader tills vi ska flytta till vårt nya hem.

Det blev liksom så himla bra allting. Min flyttdag var något alla inblandade bävade lite inför. Planen var först att jag, A samt MellanBarbro skulle flytta mina grejer dels till Mamma och Pappas förråd i Haninge och dels till A:s förråd på 6 trappor utan hiss. En mardröm jag liksom valt att blunda lite inför. Dels var det ju ett otroligt tufft jobb för oss tre, dels visste jag ej om allt skulle rymmas.

Men nu är det förråd som har en massa fördelar:

1. Ligger 10 minuter från min lägenhet - kommer gå snabbt på flytten

2. Kostar 1 krona att hyra första månaden.

3. Är stort och rymligt, ingen risk att inte allt får plats.

4. Ligger lättillgängligt hos Shurgard utan hissar och labyrinter vilket också bidrar till snabb flytt.

Ok, slutnotan blir ju inte på en krona, men ändå - så värt det! Nu har jag försäkrat mina grejer, fått nyckel och kod. Ett stort tomt förråd står och väntar på att svälja alla mina grejer. Välordnat och bra.

Och så slog jag till på flyttgubbar också. Hade tänkt mig att sådana här bekvämligheter ska kosta skjortan men det gör ju inte det! Och så mycket lättare det blir! Nu när det ändå ska flyttas två gånger på kort tid. Underbart smidigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0