Raw like sushi



Spotify ger mig tillfälle att lyssna på gamla glömda favoriter igen. Som Neneh Cherry´s första skiva Raw like sushi. Den gick varm i mitt rum 1989, samtidigt som jag pluggade fysik. Gick i 7an minsann och var inte så tuff. Men Neneh, hon var tuff. Engelskan var väl sisodär så texterna uppfattar jag bättre nu än då.

Tjickolooo hö sockor?  = Gigolo, huh sucker!

 Ja ungefär så. Skivan förövrigt håller än märker jag. Förutom jag själv som står här och jazzar så var det just en Twenty-something som undrade vilken musik jag hade på.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha! En annan briljerade ju genom att dra alla rhymesen i Buffalo stance på senaste festen. Tjugoåringarna stod bara och gapade.

2009-01-19 @ 21:23:12
URL: http://realfighterladies.se
Postat av: Åsa

Ha! En annan briljerade ju genom att dra alla rhymesen i Buffalo stance på senaste festen. Tjugoåringarna stod bara och gapade.

2009-01-19 @ 21:23:41
URL: http://realfighterladies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0