Drömmar om nåt annat en grå måndag i januari


Måndag igen. Hur fort har en helg rätt till att gå egentligen? Och denna måndag bjussar på snö och snålblåst dessutom. Vädret är inte helt olikt det väder som var konstant i filmen Frozen River som vi såg igår. Den var bra för övrigt. Tragik och white trash, två nyckelord för en bra film enligt mig har det visat sig.

Vi har gjort upp planer denna helg. Över huvudtaget så pratas det om Februari som om det vore paradiset som ska komma till oss inom kort. Den ska enligt våra planer innehålla en del restaurangbesök, ett bröllop och en Berlinresa. Och en hel massa annat som jag nu glömmer, för vad vi än pratar om för härligheter så slutar alltid konversationen med "I Februaaaari".

Men vi har också kommit upp med en dröm i Maj. Så härlig att jag knappt vågar tänka den fullt ut. Segling i Kroatien. Segling. I. Kroatien. Hur ljuvligt låter inte det när man blickar ut och endast ser snönmodd, curlingkängor och Kenta och hans gäng som hänger i trappen längre bort? Det låter just som jag sa så ljuvligt så jag knappt vågar tänka tanken fullt ut. Men jag klämmer tummen blå i fickan och hoppas det blir av.

Helgen har innehållit barnkalas. Elis fyllde 4 och höll en liten förtjusande minikonsert med en sång han lärt sig på dagis. Mer drama än man anat i den gossen. Och så har vi varit på middag hos A:s föräldrar och alla fick med sig jättematlådor hem. A och hans bror slog för sina team i köket och min vinst blev en jättelåda med smarr som räcker flera dagar. Annars var jag på bio och såg Rachel getting married - den gillade jag en massa, gå å se med er.

Klart slut varulvsstjut

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Ååå, segling i kroatien, wunderbar! Vore fint att haka på den resan...

Jag kan bara säga att trots januarirusk har du långt mer på g än vad jag har...idel biobesök och middagar verkar det som! Mys.

2009-01-19 @ 14:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0