SÅ (dåligt) äter vi

Efter att läst kommentarerna till mitt semmel-inlägg igår kommer nu en lista på diverse dåliga paradrätter som kommit och gått hos mig och Kollegan här på jobbet:

Räkbomben - Man finner den på ICA i ringen. Den kostar 99 spänn. Den är så pass maffig att den räcker till 4 måltider. Alltså alldeles lagom för mig och Kollegan att dela på som lunch alternativt grundning inför en after work eller liknande. Räkbomben är precis vad namnet beskriver, en BOMB! Ser ut som en stor majonästårta med dill och räkor. Att addera pressad citron är att rekommendera. Första tuggan någonsin var gudomlig. Men efter att ha käkat den om och om igen så har min mage sagt stopp. Ibland frestar den mig igen när jag svassar förbi den på ICA. Men det blir numera aldrig vad det först var. Jag har kvävt räkbombsbegäret.

ICA-pastan
- Carola introducerade oss till denna måltid. Den här är bra då priset ligger under en 20lapp. Faktiskt mycket pasta och skapligt fräscht för pengarna ska medges. Det är en vegetarisk tomatpasta med mycket vitlök. Blanda i en avocado och du håller dig mätt. Detta är troligen den bästa av våra paradrätter. Kollegan varierar den med samma pasta med lax. Jag har för länge sedan ätit nog av båda varianterna.

Protein-shaken - Minns inte dess exakta namn men det var en sådan här nyttig shake med chokladsmak. Jag slukade den ihop med en banan. Kollegan med. Vi slutade ganska så snart med denna shake då våra magar blev bubbliga och uppblåsta och då vi egentligen tyckte shaken var snuskig. Prutt-varning!

Quick & Easy äppelgröt - Det här var min grej. En liten grötmix i påse som skulle blandas med vatten. Den var god! Är man intresserad av en viktminskning så kan jag säga att äppelgröten tro det eller ej var the shit. Jag tappade kilon. Nu är förvisso Quick & easy long gone på ICAs hyllor vad jag kan se, annars skulle jag faktiskt kunna tänka mig att äta den än idag. Men jag hann först föräta mig på den förstås.

Plättar - Precis som Fadde har jag fallit föga för plättar i halvfabrikat. Kollegan har varit där och nosat med men jag måste nog erkänna att det stora lasset inhandlats av mig. Jag har sylt redo i kylen. Och med ett paket keso till känns det hela lite matigare. Dessa skulle jag kunna äta än om det inte vore för att de känns så dåliga...

Sammanfattat kan man väl säga att matlåda är det bästa helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför går ni inte till kebabkungen!? Mumma! Eller knorr färdig soppa i påse (obs ej pulver). Eller gör egna plättar, om man orkar...med lite grovt mjöl i. Gulasch på burk (felix ska det vara) är riktigt god! Mättande om man säger så. Två gorby är aldrig fel...fast inte världens nyttigaste kanske. Men varning för quick & easy, det lät inte alls hälsosamt!

2009-01-20 @ 17:48:31
Postat av: Julie

MY GOD! Låter billigt. Men inte nyttigt alls! Själv spenderar jag alldeles för mycket på mat, som inte heller är nämnvärt mkt bättre.

2009-01-20 @ 18:41:47
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Kollegan

Kan ju tillägga en last som endast jag har fastnat i big time och kollegan bara lite light, nämligen Ica's frallor. Inte vanliga luftiga två kronors utan gedigna saker med frukt och nötter för det hutlösa priset 8,90 st!Jag drar i mig två med MYCKET smör på och tycker att de e så värt det. Har dock listat ut vilka kassörskor som är nya och inte har koll och tar tvåkronors priset även för dessa små dyrgripar Delade med mig av vetskapen till kollegan som strålande glad en dag meddelade att det funkade. Man ska ta kassan med den unga oförstörda asiatiska tjejen, stort NO NO är tanten med snett ansikte och tanten med polsk sminkning och page. Kan tillägga att det är till Ica i ringen ni ska bege er om ni vill åt dessa bullar, här finns även räkbomben. Den har tyvärr prislapp på sig och kostar därför alltid samma.

2009-01-21 @ 08:56:17
Postat av: Kollegan

Förstår att kommentaren ovan kan vara förvirrande när jag (Kollegan) inte nämner Lillbarbro vid namn utan som Kollegan, detta just för att hon är min Kollega. Snurrigt javisst och jag ska absolut skärpa mig i fortsättningen när jag kommenterar.

2009-01-21 @ 10:22:54
Postat av: LillBarbro

hahahaha klockren beskrivning av kassörerna. En till som tar billigt pris är ju den nonchiga killen på typ 23 bast. eller e det han som fått koll på priset nu?

2009-01-21 @ 11:27:20
Postat av: klunkamumsapuffa.blogg.se

Smakade av en slump räkbomben på jobbet idag då någon som firade födelsedag hade köpt den. Vad kan jag säga, det härdade fettets mecka. Håll dig borta lillis barbris! Tänk på hälsan!

2009-01-21 @ 22:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0