Russian lullaby



Det är ju kul. Just den här outfiten är precis en sådan som jag tidigare skulle kunnat utnämna till det absolut fulaste jag kan tänka mig i klädväg.

1. Stickad, kortärmad jumper

2. Stickade jumpern instoppad i byxorna

3. Snötvättade jeans med hög midja och vida lår.

4. Billig strass


Nu sitter den på en skyltdocka på HM och jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta. Är det lite kul att se denna kombo igen? Eller påminner det mig mest om kläderna från lågprisbutiken "Heartbeat" på götgatan, den som tycks ha öppet dygnet runt med kläderna hängandes utanför butiken? Även fast det är härligt med retro tror jag nog att jag tycker det blev lite för mycket av det goda här... Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Julie

Jag tror hela blingbling/50cent-eran har gjort mig totalt allergisk mot låtsasbling. Det funkar aldrig. Och jag vet inte... allt på den där dockan ser så H&M ut, in a bad way. Kanske hade funkat om alla detaljer och tyger och SKOR(?!) såg mer classy ut.

2009-01-15 @ 11:45:00
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Sylvia

Hehe, tänkte just skriva att skorna gillar jag... låtsasbling eller äkta tycker jag är vilket som, men det är mystiskt med det där halsbandet på en hederlig jumper helt enkelt. brallan, inget för mina höfter men passar till dojjorna dock.

Kul att leka modebloggare för en sekund...

2009-01-15 @ 14:25:29
Postat av: Kerstin

No, inte alls min kopp av te...

2009-01-16 @ 09:23:24
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Sylvia

Vad är det för en gylf... Är det en y-front med blixtlås?

2009-01-16 @ 13:19:04
Postat av: LillBarbro

Ja det är en sån där häftig gylf på sniskan. En annan öststads-detalj

2009-01-16 @ 16:17:09
URL: http://lillbarbro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Å synd ändå, jag trodde det var en dubbelgylf.

2009-01-17 @ 22:24:22
Postat av: LillBarbro

Sylvia - tror nog att det var en dubbelgylf så du kan andas ut

2009-01-19 @ 16:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0