Nu är det slut på julen till och med hos mig


Idag åker julen ut hos mig. Sent - jag vet, men att bli av med julgran är ju ett gissel då man inte har grovsopsrum. Nu ska jag såga den i småbitar och ha ner den i en sopsäck, på sant Dexter-manér. Och inom en snar framtid behöver jag få tag på en bil stor nog att ta med julgranen, en gammal säng, en dator, en golvlampa plus en massa annat mindre skrot till en återvinningsstation. Vår egen lilla Hyndai som varit oss trogen i många år är på bilmecken då generatorn (?) lagt av. Vet inte hur det ska gå till men gå till ska det.

Det enda av julen som får stanna kvar efter min stundande skonlösa plundring är min praktfulla julros som äntligen haft den goda smaken att slå ut. Köpte den så den skulle blomma fint på julafton men den kom igårg först förra veckan, Och nu är en ny knopp på väg. Den är väldigt vacker den. Mörkröd och grann.



Kommentarer
Postat av: Sylvia

Beautiful!

2009-01-15 @ 14:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0