Ikea-sug



Det kommer ibland. Två månader sedan sist. Nu har jag starka cravings igen. IKEA!! Jag vill ha sänglampa och spotar i taket i hallen. Och när det går upp för mig vad jag vill ha är det som att jag inte kan vänta. Vill dit på momangen. Vill ha borr och skruvdragare också. Och så en hylla till sängen som jag sett ut på Åhléns.

Det här händer mig då och då. Jag drabbas av hemfixar-klåda. Jag vet inte vad det är som gör det. Ofta kommer det på hösten när det börjar bli som skönast att hänga hemma och man inte längre är så sugen på att ta en öl i solen efter jobbet. I huvudet bubblar ett jättegäng  med inredningsideér som ger mig en massa inspiration och iver. Och otålig blir jag. Men jag gillar det. Det är ju bara så, hemmapyssel är min hobby!


Priosar i LillBarbros hem nu:

1. Sänglampa och liten bokhylla somjag vill ha ovanför knoppen när jag sussar.
2. Spottarna i hallen är ett måste. Har i snart tre år levt med dunkelbelysning
3. Konst! Mina väggar skriker efter att utsmyckas!
4. Vardagsrumsmatta som förhindrar sittpuffen & soffbord att glida iväg, samt ger en cosy känsla och eliminerar eko. Lavendel eller grön lutar det åt. Mjuk men korthårig så att popcorn och annat snusk inte kan gömma sig i den. (Been there, done that)

Ständiga drömmar i LillBarbros hem som eventuellt aldrig kommer uppfyllas:


1. Kitchen Aid. Matberedaren som man nästan skulle kunna tänka sig att äta upp. Så överlägset snygg.
2. Badkar på tassar. Är dock tacksam att A har just ett sådant.
3. Epressomaskinen som är lika snygg som Kitchen Aid.
4. Päivis lägenhet. Då skulle jag göra en trappa upp till hennes lya som är över min och ha ultralyx.



Kommentarer
Postat av: Kollegan

Så du menar att en av Stockholms hottaste brudar skulle gå ogift genom livet då? Skulle knappast tro det.

2009-01-22 @ 21:59:40
Postat av: Julie

Jag vill också till IKEA! Känner också för att göra ett ryck med min gamla trötta lya. Nytt golv tänker jag. Det är inte alls dyrt ju, på IKEA. Och finare än mitt superäckliga plastgolv.

2009-01-23 @ 11:12:10
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: LillBarbro

Bra Jullan, nej det komemr bli jättefint och stor skillnad om du grejar golv. Och du vet att du har en frände att åka med. Dock ingen bil att erbjuda i nuläget! :/

2009-01-23 @ 11:42:06
Postat av: LillBarbro

Kollegan - Du vet, jag kan inte tro att det är riktigt sant. Fina du.

2009-01-23 @ 11:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0