Flugornas Dam

Vaknade i morse av att telefonen ringde klockan 8:00. En förskräckt granne var i chock över fluginvasionen nere i källaren och ville veta vad vi skulle göra. Shit. Hon beskrev som att de nu var ännu fler. Hur snabbt förökar de sig? Anticimex säger att det hela endast avhjälps med intensiv städning. Dom uppmanar oss att hälla kokande vatten i avloppsbrunnarna där ägg kan finnas. (Uäääck). Kan finnas någon källa där de kommer ifrån, typ gammal blomjordspåse.

Jag mår illa av allt detta. Djur i mängd är alltid supersnuskigt. Men ikväll är det jag som stålsätter mig och går ner i källaren för att hitta dessa små etterpettrars högkvarter. Och sedan ska jag göra mitt bästa för att de ska dö. Mina vapen blir dammsugare, kokande vatten och insektsspray. Ingen.Ska.Komma.Undan.

Efter denna lilla morgonschock var det enda rätta en överdos Baristajunk.




Kommentarer
Postat av: Sylvia

Ja! Ägg i avloppet, det låter sannolikt! J trodde de hos oss kom från en golvbrunn i soprummet som inte längre användes, gamla sopnedkastet. Å det låter lite spännande, jag skulle gärna vara med och koka upp en massa vatten och hälla i.

Glöm inte byta dammsugarpåse sedan...

2009-01-27 @ 14:10:29
Postat av: LillBarbro

Du e mer än välkommen! :)

2009-01-27 @ 14:20:54
URL: http://lillbarbro.blogg.se/
Postat av: sedir

Fyfan vad nasty. Och hyfsat sympatisk av dig att ta på dig att lösa problemet. Haha. Insekter och jag doesn't fly.

2009-01-27 @ 20:17:35
URL: http://www.sedir.se
Postat av: Sylvia

Hallå, hur gick det? Detaljer please!

2009-01-28 @ 09:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0