Lunchtankar


Sådärja. Goffade just i mig en semla från Gunnarssons. När jag stod där inne och trampade runt i slasket på golvet med en hel bunt annat löst folk så kom jag på att det är lite fånigt ändå. Trängas och slåss om denna bakelse just denna dag för att sen nästa dag kunna köpa samma sak i godan ro utan att behöva stå i lång kö. Men jag kom fram till att jag ändå gillar att ha det just så.

Min kamera pajjade i helgen. Efter att ha blivit tappad i golvet åtskilliga gånger så tackade den för sig och gav upp. Nedrigt, visst. Men så tänkte jag som så här att jag klagat skavsår i allas öron på att blixten är för stark på digitala kompaktkameror i största allmänhet. I synnerhet på min Canon Ixus 50. Den fräter ut alla fejjor! Detta blir mitt tillfälle att hitta en kamera med en duglig blixt. Har ägnat en hel del tid åt att jämföra modeller på Pricerunner och Prisjakt. Det är inte helt lätt med kombon som önskas: Liten kompaktamera med utfällbar blixt.

De tenderar att bli lite för stora och tjocka för att lätt kunna glida med i handväskan. Men så hittade jag den här:



Canon Powershot SX200. Blixten liten och något längre bort från linsen än på de flesta andra digitalkameror. Måtten är 103x61x38 mm.

Vad tror ni, kan det vara den rätta?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade en powershot förut, den var bra! men blixten var som alla andra, fast det var modellen som kom för 5 år sen så de borde väl utvecklat den sen dess. Annars kan jag rekommendera den panasonic som jag nu har, om den inte är för tjock för dig! men den är så bra på att ta mörkerbilder så jag nästan aldrig använder blixten! fantastiskt.

ps igår var det semmeltårta på jobet, idag vanlig semla... ja det är trevligt med traditionen! men man blir lite däst. ds

2009-02-24 @ 16:26:01
Postat av: LillBarbro

Aahhh det låter som ett bra tips! E det kusinen som tipsar? Vad heter modellen mer exakt? den jag kollade ut är svindyr...

2009-02-24 @ 17:12:20
Postat av: Marie

Oj, vilken bra hjälp du fick av den där anonyma kommentatorn(?, heter d så?). Får oxå lust att köpa ny kamera. Köpte ju nyss en ny mobil med 5 megapixels kamera, som jag hade hoppats skulle funka till lite vardagsbilder, men den va inte mycket att ha.. Följer gärna utvecklingen här...

2009-02-24 @ 22:02:15
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja visst var det jag, namnet verkar falla bort ibland. säkert mac som spökar. jag ska kolla vad modellen heter....

2009-02-25 @ 10:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0