Prognos


När jag var 13 flyttade en av mina bästa vänner till Hälsingland - BautaBarbro. Vi höll vänskapen vid liv genom ett flitigt brevväxlande. Ofta flera brev i veckan vill jag minnas. Och detta fram till att vi var i 20års-åldern. Ruskigt bra jobbat av oss kan jag känna. I varje brev skickade vi med en så kallad Prognos. Prognosen innehöll ett antal alltid återkommande punkter. Blev lite sugen på att dra en sådan. Det var så länge sedan. Okej.

Prognos:

Jag har på mig: svarta tights, svarta stövlar, svart top med puffärm, färgglad mönstrad kjol samt liten tunn kofta. Sne fläta i håret.

Favoritlåtar: Give me a call med Pauline, Highwayman med Hoffmaestro

Jag är sugen på: En nybakad fralla från MammaBarbro med smältande smör på.

Jag åt senast: En chiquita smoothie och lite cashewnötter

Jag ska göra: Kränga pjuck i 8 timmar för att sedan gå till Grill med A

Jag vill göra: Gå på Axelssons Spa och få en helkroppsmassage samt en fotbehandling

Det var det. Nu tillbaka till jobbet. Det är ju löning idag! Men släng ihop en prognos du med i kommentarerna!

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Har på mig: grå jeans, rödaktig t-shirt, grå kofta, svarta skor som fortfarande är fuktiga sedan gårdagens monsterslask.

Är sugen på: Ritter sport, den mörka med hela hasselnötter, och till det ett glas flädersaft.

Ska göra: Ringa telefonsamtal , sedan hem och prova nya dammsugaren.

Vill göra: Om det nu ska vara snö: åka pulka samt sola mot en husvägg och äta matsäck. Annars vara på en strand vid medelhavet där jag kan sola bada, handla skor och äta goda korvar.

Favoritlåt: Laleh "simon says" tror jag. Och "long time gone"...med dixie chicks alltså.

Längtar efter: Vår! Och helgen.

Retar mig mest just nu: Skor på säten...

Gör mig glad just nu: Ljusa morgnar! Och m-kulor.

2009-02-25 @ 14:27:48
Postat av: Sylvia

Förresten, det jag retar mig mest på just nu är givetvis SNOR, i alla dess former och ljud. Att folk inte har vett...

2009-02-25 @ 15:00:40
Postat av: Anonym

Lalehs låt - den gillar jag med. And I never forget-partiet allra bäst... och det e klart du vill ha en ritter sport!

2009-02-25 @ 18:14:11
Postat av: Sylvia

Valet var svårt mellan M-kulor och hasselnötter, men ritter vann denna gång...

2009-02-26 @ 08:38:06
Postat av: Lilla Räven

Jag har på mig: Trosor och ett duntäcke.



Favoritlåtar: Hm. Senaste låten jag lyssnade på fem gånger i sträck var The Neverending Story med Limahl. Och ja, året var 2009. (Lyssnar nu igen, ÅÅÅH!)



Jag är sugen på: En härlig frukost med kokta ägg, prickekorvmackor och varm choklad. SNART!



Jag åt senast: En varmkorv. Torrt.



Jag ska göra: Tänkte kolla på The Goonies med Majsan, duscha, städa lite, och gå på popquiz med jobbet. Sen tror jag det blir Riche som varje torsdag var tredje vecka när jag är ledig.



Jag vill göra: Gå ut i en tunn sommarklänning och sandaler, att solen ska värma på hyn så man får gåshud.

2009-02-26 @ 09:27:17
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0