Nedrigt


Den här månaden har varit lite av en fasa pengamässigt. Så nu när mitt busskort gick ut så plockade jag fram cykeln istället för att punga ut för nytt kort. 700 är ju dessutom rena rama rånet. Eller iallafall trista pengar att betala. Tänkte att detta ju även passar min nya livsstil - La vie sportif!

Sagt och gjort. Jag köpte nytt lås, det gamla hade rostat igen, och satte av på cykeln igår morse. Idag är dag 2. Idag är det punka. Inte ok. Det är ju sånt här som får mig att låta cykeln stå i ett år!

Ödets ironi. Hrmppf.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Måste först bara garva lite åt KalleAnkafrasen hrmppf...eller är det bamse?

Sedan beklaga punkan! Jobbigt! Ska du ta fram en hink och bubbla slangen i vatten? Bökigt o jobbigt!

2009-04-16 @ 18:12:20
Postat av: LillBarbro

Hahaha, ja det e nog Kalle va. Bamse hade sagt nåt i stil med "Järnpiller och långkalsipper". Jag HATAR att laga punka. Som sagt bökigt var ordet, men sen så brukar det efter allt bök också visa sig för mig att det fortfarande pyser.

2009-04-16 @ 18:24:30
Postat av: Sylvia

Hehe, ja det är verkligen nedrigt...

2009-04-16 @ 20:20:23
Postat av: Kollegan

Hrmppf är definitivt Kalle, ett riktigt surkart den där ankan..

Usch vad jag tyckte synd om dig idag när du gick ut och kollade det trötta däcket. Och sen kom jag som grädde på moset och försökte lätta upp det hela med ett lamt "kolla om du kanske kan låna pump på Intersport". Finns ingen i världshistorien som lagat en punka på fnasigt däck med en pump, shame on me!

I morrn e de Golden, tjihooooo!

2009-04-16 @ 23:34:03
Postat av: LillBarbro

Men Kollegan, jag tror du hade rätt. Verkade faktiskt som att nån pyst ut luften när jag kolla de sen. Ska undersökas idag...

2009-04-17 @ 08:22:26
Postat av: Emma

Stackars! Det är verkligen skitemligt. Det där med att laga med lapp är det ngn som fått det att funka?

LK lade ner en del tid och pengar på att fixa punkan, stod där med balja och allt för att sedan köpa en ny slang för att efter det inse att inte heller den funka för den var fel storlek på ngt sätt. Cykelverkstaden skulle sedan ha ett par 100 för att göra en vårrenovering, fixa punka olja och kolla bromsar- fixat av dem på en dag. Så Babs, OM det är punka - ge dig själv en vårig present och låt ngn meck fixa biffen så att du kan hoja över bron sedan utan punka. Puss påre!!

2009-04-17 @ 10:29:44
Postat av: Sylvia

Ja Emma, vilket bra tips! Jag håller med, när det finns folk som e experter, och så billigt!

Apropå pumpa cykeln, jag minns när jag hade lyxat med nya slangar, skulle pumpa i luft från en sån där automatisk pump. Tryckte i härligt mycket luft, däcken blev stenhårda. Tänkte det var lika bra att passa på att ta så mycket som möjligt! Sen exploderade de på vägen hem.

2009-04-17 @ 11:22:47
Postat av: LillBarbro

Hahaha, gulliga ni e! Absolut. Jag ska unna mig en sån grej om det e punka. Sätter dock mitt hopp till pump i första hand. Stackars LK. Och stackars Sylla med exploderande däck!

2009-04-17 @ 12:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0