Carl Larsson och vårblomster


Påskhelgen har varit så skön! Dels känns det som mina 3 lediga dagar varit lika lång som en hel vecka vilket hör till ovanligheterna. Dels har vi gjort en hel del trevliga saker.




 Igår var jag med Mamma, Pappa, StorBarbro och hennes barn på Waldermars Udde och gick på Carl Larsson-utställningen. Sedan fikade vi och kollade på blommor. Elis gillar blommor väldigt mycket och sa "Pappa kommer bli så förtjust när jag kommer hem med den här buketten!" Rart. Agnes är mer inne på att berätta vilka färger det är på saker och ting. Ett jobb hon gör mycket bra.

I övrigt har det varit goda grillmiddagar hos kära vänner, soliga promenader, en kall öl i solsken samt födelsedagsfirande av OriginalBarbro och Nisse. Har fått inse att jag har en allvarlig konkurrent på A. En ljuslockig oemotståndig liten tjej vid namn Viola. Hon ässkar Assesander. Och när vi träffades nu i helgen kastade hon sig omfamnande kring hans ben medan hon ropade ut hans namn. Själv fick jag inte en tillstymmelse till kram. Men hon har god smak, det måste jag ge henne.

Är glad att våren är här på allvar och att man har den samt en härlig sommartid framför sig. Om jag tänker på det för mycket blir jag dock nästan stressad.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Så rart alltihop! Och jag tycker förstås extra mycket om Elis för hans blomsterintresse, jag drömmer om att få en son som blir överlycklig av att hitta vårblommor!

Ja det blir underbart med sommar men visst kommer stressen smygande...man vill ju suga ut varje sekund liksom. jag måste nog gå o köpa en glass, trots att det är molnigt.

2009-04-14 @ 13:09:03
Postat av: Marie

Tack lillis för en ovanligt mysig måndag! Och tack Sylla för de fina orden om Elis.. :-)

2009-04-14 @ 21:52:43
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Men sååå söta syskonbarn...

2009-04-16 @ 15:25:17
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0