Sanningen bakom det skruvade leendet


(Förlåt söta Mamma)



Här är LillBarbro 7 år.
Första skolporträttet.

På morgonen hemma hos oss innan fotot skulle tas borstades det hår och valdes kläder. Favorittofsarna med kaniner som var så goda att tugga på satt med Mammas hjälp på plats ovanför öronen. Ögongrus var borttvättat och tänderna borstade. Jag hade vid tillfället tappat båda mina framgaddar.

I hopp om att få ett fint porträtt att rama in och ge bort i present till släkten försökte Mamma ge mig ett konkret tips:

"Du behöver ju kanske inte le jättestort så att hela gluggen syns?"

"That makes sense"  tänkte jag och övade i spegeln ett par gånger.

Väl på plats hos fotografen var jag lite nervös. Fotografen bad mig att le. Jag log. Och kom i sista stund på Mammas ord och försökte lite hjälpligt att rätta till mitt stora leende genom att pressa ner överläppen i hopp om att dölja den stora gluggen.

Resultatet har ni här ovanför. Det största fotot behöll vi aldrig. Den här historien dras upp då och då och varje gång frambringar den skrattsalvor i vår familj. Men min stackars Mamma får dåligt samvete mitt i bubbelskrattet och kan inte riktigt med att allt var hennes "fel".

Jag med flera tackar henne dock för en rolig historia.


Kommentarer
Postat av: klunkamumsapuffa

Va roligt! Nu kan jag läsa din blogg everyday! Puss

2008-11-05 @ 16:02:29
Postat av: Kerstin

Hahahaha. Jag tycker du ser alldeles underbar ut. PUSS.

2008-11-05 @ 16:15:28
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Sylvia

Rart! Själv var jag så nervös att jag skulle blinka att jag inte rörde en min, jag ser väldigt stel och bekymrad ut på mitt kort från ettan.



Vilken ruggig upplevelse med brända armhålan! Tur att det inte blev värre ändå.

2008-11-05 @ 16:59:10
Postat av: Julie

jaaaaaaaaa! Min favorithistoria! En av dem iaf :D

2008-11-05 @ 19:03:04
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: LillBarbro

Sylvia - jag minns din bild från ettan och du är världens sötaste på den.

2008-11-07 @ 22:41:23
URL: http://lillbarbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0