Glögg Tapas Ikea Guitar Hero


Skön helg har det varit. Startade upp den med att åka hem till Kollegan efter jobbet. Vi gjorde varma mackor framför Idol. Kollegan fann att det funkade med cheeze balls i varma mackan. Så även ihop med pepparkaka, mögelost. En cheeze ball på toppen gjorde susen, liksom. En idé från Kollegan som jag tyckte var makalöst otippad.

På lördagen var jag uppe med tuppen och så även MammaBarbro. Vi åkte till Ikea och inhandlade bland annat min efterlängtade säng. Hängde på låset i rädsla för köpsugna lönetagare och lyckades med nöd och näppe slippa undan den värsta hysterin. När Ikea började fyllas till bredden så tog vi bilen till bageriet vid mig, fikade sen julvört och lusebulle i mitt kök.

På eftermiddagen åkte jag sedan iväg till DramaQueen och LK på inflyttningsfest och edventsfir. Dom bor i världens mysigaste lägenhet. I grunden helt fantastisk med mörka trägolv och lite otippade vinklar och vrår, sedan inredd hur mysigt och smakfullt som helst. Utöver det så bjöds det på det finaste julfika man kan tänka sig. DramaQueen är en mästarinna i köket. Satt i köket och hade roliga samtal om julfirande och bostadsmarknanden, många skratt när DramaQueens pappa är på plats. En sköning.

Och så hade ju Sylvia sin 30årsfest med Latinotema. Så det var bara till att dra på sig boleron från förra helgen igen. Ännu mera kulinariska fröjder i form av tapas - såklart. Och Sangria. Mysigt att träffa kusiner och gamla vänner. Bautor och Tjallare. Ludvig och jag satt och mindes gamla FRE-texter till de andras förtret. Jag fixar cash och taggar ut, tar på mig nya Fubujackan som jag aldrig haft förut * Hon e en riktig katt, fett med tung, hon e giftig, man blir som besatt, men ändå lugn, ja ni hajjar. Ludvig är minst lika besatt av låttexter som jag.

Tillbaka sedan till DramaQueen & LK, där man fortfarande höll igång. A var på väg att ta med sig en hel svensexa dit, men nöjde sig sedan med att komma allena. Något som vi nog alla var rätt glada för då vi började bli lite avdankade.

Nästa dag blev en degardag. Det enda ansträngande som gjordes var egentligen att montera min nya säng - den blev en hit. På kvällan blev det kinamat som inte var så god och Guitar Hero. Jag är en entusiastisk sopa på det kan jag säga. Såg i morse att gitarren låg kvar framför tv:n (skulle returneras till ägare idag) så jag har förhoppning om en omgång även ikväll. Jag ska banne mig bli en riktig Guitarhero.


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Härligt att sängen är på plats! Ser fram emot att se både den och dina stjärnor vid nästa besök. Njuter av tvålen hemma!

2008-12-01 @ 13:36:52
Postat av: Sylvia

Förresten, apropå äckliga saker: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3893435.ab

2008-12-01 @ 17:50:32
Postat av: LillBarbro

Usch ja vidrigt! Kolegan visade idag. vad snuskigt alltså. Flickan i fråga slutar nog käka hår efter att ha sett den där iallafall----

2008-12-01 @ 18:16:14
URL: http://lillbarbro.blogg.se/
Postat av: Julie

Men fy så äckligt!!! Helgen var däremot behaglig och trevlig!

2008-12-01 @ 19:57:45
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0