Svårflirtad Måndag



Det vilar en förbannelse över Söder idag. Förra veckan också för den delen. Det är tomt! Ingen här. Det ekar hos mig. Och Kollegan är i skolan. Kommer inte förrän på onsdag. Chefen blir stressad, jag blir stressad - vad göra? Jag blir sugen på att ta ledigt och vara hemma och måla istället. Kanske baka lite julgodis och pepparkakor..

Mamma ringde igår och undrade om hon skulle köpa något på Coop idag inför julafton. Ute i god tid, precis så som Mamma alltid är. Jag ska ha julen hos mig och därmed ska jag ju få till ett julbord. Mina tankar hittills om det har bara sträckt sig till Det vore gott med rökt lax.. och en massa goda röror. Ungefär. En inköpslista har jag inte redo förrän tidigast i början på nästa vecka. Men fina Mamma, hon vet hur man gör för att undvika sista-minuten-kaos. Tyvärr var det enda jag kom på Mammas goda räkomelett som hon gärna får ta med sig. Det betyder att jag ska fixa julskinkan. Vuxenpoäng. Men det är ju patetiskt att jag fortfarande ska räkna vuxenpoäng när jag är 32 år. Borde bli minuspoäng om man räknar vuxenpoäng efter 30. Jagska fixa julskinka, inte mer med det. Det ska gå skitbra. Basta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0