Stackars Askungen



Idag har jag insett att det kommer bli svårt att hinna med. Jag ska som sagt ha Julafton hos mig och det är jättekul. Jag ser framför mig hur jag ska duka upp ett härligt julbord med en uppsjö läckerheter. Vill ha revbenspjäll med smaskig honungsyta, rökt lax, goda röror, köttbullar, julskinka. Och så den där supergoda hemmagjorda senapen som MellanBarbro alltid har på sitt julbord.

Insåg igår att jag inte haft en tanke på det där med knäck och julgodis. Det måste jag ju ha också. Har man ett blommigt kök så förväntar man sig att där kunna hitta hemgjorda onyttigheter där, tycker jag. Lägg där till julklappar till i stort sett alla som jag ska ha julklappar till, julgrans-mecket och städning. Shit! Relaxa den här helgen får man nog glömma. Men det ska bli väldigt skönt med lediga dagar. Softa med familjen och vännerna. Dega i soffan och småäta julmat. Bio. Jag vill hinna allt.

Igår var vi ju och kollade på Cookies n Beans. Dom var som vanligt underbara. Alla tre har ju röster som ingen annan och tillsammans blir det sagolikt. Och det dansades line dance framför scenen. Ni förstår ju själva att ni måste haka nästa gång, ellerhur? Ni ska med om jag så ska släpa er i nackhåret....

Mors!

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Du, om du har lust i helgen...lite knäckkok kanske?

2008-12-17 @ 19:11:59
Postat av: LillBarbro

Åh det låter ju som en härlig idé men jag vet ej riktigt när jag kan planera in en grej specifikt, känns som jag kommer göra typ 3 saker på samma gång. För mig lutar det åt lördagkväll, du får gärna komma då om du vill...

2008-12-18 @ 12:12:18
Postat av: Sylvia

lite samma här, kanske ska till svärmor på lördag, kanske inte...vi hörs! jag hör av mig om jag e på stan eller har vägarna förbi.

2008-12-18 @ 15:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0