En av Kollegans alla kunskaper



Hade sjukt ont i ryggen idag. Kollegan grep in. Radade upp lådor på lagret åt mig att ligga på. Så visade hon mig en utstrechning jag skulle köra. Vidare beordrade hon mig att inta olika ställningar, knixa och trixa med nacken. Kändes så väldigt redig och säker på sin sak. Men vem blir förvånad? Finns det nåt Kollegan inte har koll på? Knappast.

Så körde hon igång med massage. Hittade alla knölar och skit som gömmer sig i min nacke. Kollegan fick tag på knutar som hon aldrig gjort annat och gav sig på dom med ett säkert grepp. Ahaaa där har vi nåt .. sa Kollegan och tryckte till under armhålan så det gjorde löjligt ont. Över huvudtaget var smärtan stundtals olidlig. Jag skrek och skrattade om vartannat i ren panik.

Men efteråt. Efteråt! Som en ny människa. Helt mjuk är jag. Så även i huvudet känns det som. Känner mig dizzy med en aning huvudvärk. Lite salongs, liksom. Nu vill jag dra av mig stövlarna och landa i en orange soffa på K-holmen. Pronto.



Kommentarer
Postat av: Kollegan

Åh va roligt att jag kunde vara dig till hjälp idag.

En "kärleksmeditation" på K-holmen är vad jag rekomenderar för ytterligare avslappning;-)

2008-12-12 @ 17:34:37
Postat av: Little fox

Å christ, det är vad jag skulle behöva. Skulle se hur jag sitter nu... på Olas matta, framför hans enorma tv-skärm, med en pytteliten keyboard i knät, som en ostbåge, och stirrar upp på skärmen. Inte bra. Men min laptop är hemma, och Olas i Dalarna (tillsammans med Ola förstås).

2008-12-13 @ 01:55:08
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0